"Felszíni metró, vagy villamos kerekeken"-> 9-es KÖRJÁRAT (javaslat)
Tisztelt Alba Volán, és Dunaújváros Közgyűlése! Kérem az alábbi javaslatom megfontolását.
Dunaújváros autóbusz közlekedését jelentősen lehet javítani a 10-12 percenként közlekedő, csak alacsony-padlós autóbuszok (4 db csuklós), hétvégén alacsony padlós "szóló" buszok, körjáratba szervezésével (útvonal). A javaslat szakmai véleményezésébe közlekedésszervező szakember véleményét is kikértük, a válasza: "más városokban nagy sikerrel működnek hasonló járatok". A javasolt Volvo buszokról (alkalmasság) részletes műszaki leítás itt.
A javasolt 9-es járat a város területének sűrűn lakott pontjain haladna végig, ez mintegy 45 ezer ember lakóhelye (90%). Ez a megoldás kiemelten segíti az idősek, gyermekes családok (babakocsival), mozgássérültek közlekedését. Minden közintézmény, kereskedelmi centrum kevés várakozással, könnyen megközelíthető. A körjárati vonal autóbuszmegállói a lakóhelytől átlagosan 5 perc gyaloglással elérhetők és csak 4-8 percet kell várakozni (statisztikai átlag). A járat a város legtöbb fontos pontját érinti.
Az egyéb kapcsolódó vonalakat ehhez a közlekedési gerinchez lehetne hangolni. A jövőre vonatkozóan javasolok egy olyan fejlesztési döntést, hogy új beszerzésnél csak alacsony-padlós járműveket lehessen beszerezni. A körjárat költségmegtakarítása viszonylag csekély, a közlekedés hatékonysága viszont nagyon jelentősen javul. Főleg azoknak változtatja meg az életét, akik nehezebben mozognak, jelnleg nem tudnak önállóan utazni az autóbuszjáratokon, mivel az alacsony-padlós buszról (mikor melyik járaton) ma még a forgalomirányítók is ellentmondó információkat adnak.
A mellékelt térképen bejelölt útvonal ~9 km, megállás nélkül ~20 perc alatt bejárható (autóbusszal). Megállókkal a teljes menetidő hozzávetőlegesen 40 perc. A közlekedési felmérések szerint az érintett vonalakon többnyire 3-4 megállót érintenek az utasok, ez átlagosan ~ 20 perc utazást jelent. A lényeg tehát az, hogy az úti cél bármikor elérhető 20-25 perc alatt, és nem kell magas lépcsőkre felmászni! A "napközbeni" utasok ~70%-a a körjárat által érintett útvonalat használja (Volán felmérés).
Kérem javaslatom támogatását. Tóth Kálmán, Dunaújváros Arany János út 15.
"9-es Körjárat" --->>>
A térkép az egérrel mozgatható (bal egérgomb lenyomva)
Nagyobb térképre váltás A zöld jelölések csak térképtechnika jellegűek
"9-es járat" Haladási irány
ÚJ Óvárosi buszmegálló javaslatunk a 9-es járat vonalán: a Petőfi Sándor utca - Lengyel köz találkozásánál lévő parkolóban egy új buszmegálló megvalósítható (szerintünk). Közlekedési szakember véleményét is kikértük.
Írja meg véleményét>>> vélemények
Hírek
Dunaújváros Online irta:
2011.01.01. A mai naptól Magyarországon (törvényileg) nincs sajtószabadság (írják a hazai lapok is), és a demokrácia is veszélybe került, erről cikkezett a világsajtó az elmúlt hetekben (2011 január).